Szukaj, przeglądaj i nawiguj

Zadania finansowane przez Urząd Miasta Poznania z budżetu Wydziału Sportu.

 
 

Szkolne Ligi Sportowe

Online

Naszą witrynę przegląda teraz 15 gości 

Dagmara Ciarka

Poznański Animator Sportu Szkolnego

Miejsce prowadzenia zajęć:

Szkoła Podstawowa nr 29
oś. Pod Lipami 106

Dyscyplina:

Piłka Siatkowa

Godziny pracy:

poniedziałek 13:10-14:45

czwartek 14:50-16:25

Krótka informacja o prowadzonych zajęciach:

Grudzień 2022

Program realizowany był w szkole dwa razy w tygodniu, wzięło w nim udział ponad 50 uczniów klas nauczania wczesnoszkolnego. Zajęcia sportowe cieszyły się dużym zainteresowaniem, pozwalały mi rozwijać pasję naszych uczniów, dały możliwość zainteresowania naszych najmłodszych grami zespołowymi. Główny cel, który mi przyświecał to umożliwienie podejmowania dodatkowej aktywności fizycznej realizowanej w formie zajęć sportowych i rekreacyjnych z zakresu piłki siatkowej. Zajęcia odbywały się systematycznie w różnorodnych, nowoczesnych i atrakcyjnych formach. W ramach programu pracowałam głównie w oparciu o sporty zespołowe, przede wszystkim siatkówkę. Zajęcia te wymagają poczucia jedności, odpowiedzialności za innych oraz współpracy, a rozwijanie tych cech jest bardzo ważne w wieku dziecięcym. Pojawia się także element konkurencji oraz chęć wykazania się dla dobra całej drużyny. Jeśli chodzi o rozwój fizyczny, znakomicie wpływają na zwinność, czas reakcji, elastyczność oraz harmonijnie rozwijają całe ciało. Dlatego siatkówka jest tak bliska naszym uczniom. W trakcie projektu zorganizowałam turnieje mini piłki siatkowej, rzucanki siatkarskiej oraz gier i zabawach. Największą dumą jest dla mnie zorganizowanie I Memoriału Grzegorza Plury w rzucance siatkarskiej. Turniej zgromadził 72 uczestników, którzy na 9 boiskach rozegrali swój pierwszy, ważny turniej. Nawiązałam współpracę ze Szkołami Podstawowymi nr 15, 19, 33 i 50, z którymi przez cały czas trwania programu bawiliśmy się i rywalizowaliśmy. Podczas trwania programu wzięliśmy udział w szeregu turniejów przeznaczonych dla tej grupy wiekowej. Na zakończenie programu, dzięki uprzejmości Poznańskiego Szkolnego Związku Sportowego wraz z zaprzyjaźnionymi szkołami rozegraliśmy dwa turnieje gier i zabaw. To była bardzo udana dla nas edycja programu.

Zdjęcia:

Grudzień 2022

6 grudnia już po raz kolejny uczniowie najmłodszych klas uczestniczyli w Mikołajkach z Poznańskim Szkolnym Związkiem Sportowym. Ta lubiana i wyczekiwana przez uczniów impreza zorganizowana została przez Sylwię Obst, Dorotę Matus- Jankowiak i Dagmerę Ciarka. W sportowej rywalizacji brały udział dzieci ze szkoły podstawowej nr 50 oraz uczniowie z zaprzyjaźnionej szkoły podstawowej nr 29. Impreza promuje zdrowy styl życia oraz rozwijają sprawność ruchową małych sportowców. Mikołajkowe potyczki odbywają się zawsze w przemiłej świątecznej atmosferze wzbogaconej przez prezenty od Poznańskiego Szkolnego Związku Sportowego w postaci koszulek i słodyczy.

Zdjęcia:

Wrzesień-Grudzień 2022

Sport nośnikiem wartości. Kolejna edycja projektu Poznański Animator Sportu Szkolnego w naszej szkole!!! Rozwija fizycznie, poprawia nastrój, uczy samodyscypliny i pracy zespołowej – sport ma wiele zalet, które są niezbędne do rozwoju dziecka. Zwykłe lekcje WF jednak to za mało. Trzeba zadbać o to, by aktywność fizyczna miała jak najbardziej atrakcyjną formę. Jak to zrobić? Wejść w projekt POZNAŃSKI ANIMATOR SPORTU SZKOLNEGO!!!!! Autorzy projektu wierzą, że kształtowanie zdrowych nawyków wśród dzieci zaczyna się już od najmłodszych lat. Szkoły mogą w tym zakresie odegrać szczególną rolę. Wspólne tworzenie warunków, w których dzieci i młodzież będą mogły poznać i polubić sport jest wartością nadrzędną. Tylko wspólnymi siłami możemy tworzyć dla przyszłych pokoleń świat równych szans.

Zdjęcia:

Luty-Czerwiec 2022

Kolejna edycja projektu za nami. W tym roku pracowałam z najmłodszą szkolną grupą klasą pierwszą, dwa razy w tygodniu. Wzięliśmy udział w dwóch turniejach rzucanki siatkarskiej organizowanych przez KS Piast Poniec oraz UKS Leszno 9. Zorganizowaliśmy w naszej szkole dwa sportowe spotkania z rówieśnikami z SP 50 oraz SP 19. Nawiązaliśmy sportową współpracę ze Szkołą Podstawową nr 33 w Poznaniu- na przestrzeni 3 miesięcy rywalizowaliśmy między sobą w różnych dyscyplinach. W ramach spotkań z Mistrzem, odwiedził nas „guru siatkarski” Marcin Prus. Pan Marcin i opowiedział dzieciakom (na własnym przykładzie), w jaki sposób można osiągnąć sukces w sporcie. Spotkanie odbyło się w miłej i pełnej humoru atmosferze. Uczniowie nie tylko dowiedzieli się, jak ciężką pracę trzeba wykonać, aby wejść na szczyt, ile potrzeba samozaparcia, by nie zrezygnować z marzeń, ale też i to, że marzenia się spełniają, a słowa „tego się nie da” nie istnieją. W ramach projektu pracowałam głównie w oparciu o sporty zespołowe, przede wszystkim siatkówkę. Wymagają one poczucia jedności, odpowiedzialności za innych oraz współpracy, a rozwijanie tych cech jest bardzo ważne w wieku dziecięcym. Pojawia się także element konkurencji oraz chęć wykazania się dla dobra całej drużyny. Jeśli chodzi o rozwój fizyczny, znakomicie wpływają na zwinność, czas reakcji, elastyczność oraz harmonijnie rozwijają całe ciało. Elementem każdego sportu zespołowego jest zawsze rozgrzewka oraz solidne rozciąganie, co zapobiega urazom i polepsza jakość układu kostnostawowego łącznie z więzadłami i ścięgnami.

Zdjęcia:

Maj 2022

Sport odgrywa dużą rolę w życiu każdego Dziecka, jednak w zależności od wieku będzie zwykłą zabawą lub szansą na obranie przyszłej drogi życiowej. Sport w przypadku każdego Dziecka daje również wiele wspaniałych korzyści, które sprzyjają budowaniu odporności, wytrwałości czy lepszej więzi z rodziną i rówieśnikami. Od najmłodszych lat, gdy Dzieci zaczynają dopiero rozwijać swoje zdolności motoryczne, powinniśmy starać się pokazywać im różne dyscypliny sportowe, by zaszczepić w nich miłość do ruchu. W przyszłości z całą pewnością zaowocuje to lepszym zdrowiem, a kto wie, czy nasi Uczniowie nie zostaną kolejnymi znanymi polskimi sportowcami?

Zdjęcia:

Marzec 2022

Były reprezentant Polski w siatkówce, a obecnie trener mentalny i psycholog sportu Marcin Prus spotkał się dzisiaj z zawodnikami i zawodniczkami IUKS Jedynki Poznań, z uczniami SPORTOWEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 29 W POZNANIU oraz uczestnikami projektu Animator Sportu:)

Były mistrz świata juniorów poruszył w swojej prelekcji bardzo ważne zagadnienia dotyczące m.in. podejmowania odpowiedzialnych decyzji życiowych i indywidualnej drogi do realizacji marzeń. Marcin Prus opowiedział o sukcesach i porażkach w siatkówce, o promocji zdrowego stylu życia. Uczniowie dowiedzieli się między innymi, jak ważna jest wiara we własne możliwości, motywacja oraz zaangażowanie. Marcin Prus starał się zachęcić do nauki i pracy nad sobą. Nasz Gość starał się przekonać nasze Dzieci, że tak naprawdę wszystko w naszym życiu jest możliwe i każdy może osiągnąć, potrzebne jest jednak konsekwentne dążenie do celu i samodyscyplina. Wśród kibiców siatkówki w Polsce Pan Marcin Prus cieszył się niezwykłą, ale w pełni zasłużoną popularnością. Zawdzięczał ją przede wszystkim swojej grze. Jednak tym, co zadecydowało o niepowtarzalnym uwielbieniu przez fanów, była Jego nietuzinkowa osobowość. Marcin bowiem nigdy nie był jednym z wielu, zawsze starał się być sobą - spontanicznym chłopakiem z siatkarskich boisk, potrafiącym poderwać do walki kolegów, a kibiców rozgrzać niemal do białości. Charakteryzując tego siatkarza, należałoby powiedzieć, że był On "najlepszym showmanem wśród siatkarzy i najlepszym siatkarzem w gronie showmanów”.

Zdjęcia:

Marzec 2022

Aktywność fizyczna wpływa pozytywnie na wiele aspektów życia, w tym zdrowie, samoocenę i samopoczucie. Sporty zespołowe a zwłaszcza piłka siatkowa bazują na współpracy w grupie, zdrowej rywalizacji oraz szacunku do przeciwnika. Na boisku dziecko uczy się panować nad własnymi emocjami oraz radzenia sobie z porażkami. Zajęcia, które proponuję swoim najmłodszym uczniom to świetny sposób, aby zwiększyć pewność siebie i wyładować nadmiar energii. Zależy mi na wyrobienie zdrowych nawyków, które zostają na całe życie. Jest to szczególnie ważne w czasach, gdy ze względu na pracę większość z nas jest zmuszona do prowadzenia siedzącego trybu życia.

Zdjęcia:

Wrzesień-Grudzień 2021

W roku szkolnym 2021/2022 w ramach projektu pracowałam z dwiema grupami dzieci nauczania wczesnoszkolnego. Główne zadanie projektu polegało na umożliwieniu podejmowania dodatkowej aktywności fizycznej realizowanej w formie zajęć sportowych i rekreacyjnych z zakresu piłki siatkowej. Zajęcia odbywały się systematycznie w różnorodnych, nowoczesnych i atrakcyjnych formach, w zależności od możliwości związanych z epidemią. Odbywały się one na obiektach sportowych, przystosowanych do prowadzenia zajęć sportowych, jak również w miejscach, w których było możliwe bezpieczne ich prowadzenie w terenie. Wzięliśmy udział w trzech dużych turniejach Rzucanki Siatkarskiej - w Nietążkowie, Lesznie oraz Kole. Zorganizowałam dwa turnieje we własnej szkole - Turniej O Puchar Dyrektora Szkoły oraz Turniej Mikołajkowy. Nawiązałam współpracę ze Szkoła Podstawową nr 15 i 33 w ramach współzawodnictwa i rywalizacji sportowej Dzieci biorących udział w projekcie.

Celem projektu było:

  • stymulowanie i kształtowanie nawyku podejmowania aktywności fizycznej przez dzieci,
  • poprawa sprawności fizycznej, stanu zdrowia oraz jakości życia dzieci,
  • promocja zdrowego i aktywnego stylu życia wśród dzieci,
  • zwiększenie oferty ogólnodostępnych, bezpłatnych zajęć sportowo-rekreacyjnych dla dzieci,
  • stymulowanie podejmowania aktywności fizycznej wśród dzieci,
  • tworzenie warunków dla rozwoju talentów oraz zainteresowań sportowych dzieci.

Zdjęcia:

-

Grudzień 2021

Pierwszy Ogólnopolski Turniej Rzucanki Siatkarskiej za nami - Leszno 2021!

W sporcie na wyniki trzeba poczekać, a czas oczekiwania przeznaczyć na ciężką pracę rozwojową - to uczy dużej cierpliwości, spokoju oraz tego, że w życiu trzeba o wszystko zawalczyć. Mimo ciężkiej pracy nie mamy też gwarancji zwycięstwa - porażki budują zrozumienie i zdrową rywalizację wśród rówieśników. Dodatkowo młody zawodnik obraca się w społeczności osób z tą samą pasją - sportowcy to osoby, które mają jasno sprecyzowane cele i zadania, będąc w relacjach przyjacielskich napędzają się razem do działania.

Zdjęcia:

Grudzień 2021

Kolejny już raz sala gimnastyczna w Sportowej Szkole Podstawowej nr 29 w Poznaniu stała się początkiem grudnia areną zmagań dla najmłodszych siatkarzy uczestniczących w projekcie Poznańskiego Szkolnego Związku Sportowego - Trener Osiedlowy. Mikołajkowy Turniej Rzucanki Siatkarskiej przyniósł uczestnikom wiele emocji i radości, a zdobyte puchary i medale dodatkowo osłodziły upominki otrzymane od Poznańskiego Szkolnego Związku Sportowego oraz klubu Iuks Jedynka Poznań. W czasach olbrzymiej wygody, gdy mamy dostęp do każdego rodzaju rozpraszaczy - Telewizja, Internet, tablet, telefon... warto poświęcić czas na naturalny ruch. Dzieci rozegrały ponad 55 minutowych pojedynków w kategorii dziewcząt i chłopców. Dla niektórych to były pierwsze zawody, pierwsze przetarcie przed zawodami WZPS. Nie zwycięstwo było najważniejsze, ale sam udział i radość ze wspólnie spędzonego czasu na boisku sportowym. Turniej poprzedziły gry i zabawy, które miały za zadanie przygotować Dzieci do współzawodnictwa.

Zdjęcia:

Listopad 2021

Zdominowaliśmy Turniej „Rzucanki Siatkarskiej” w Nietążkowie!

Konkurowanie to nasza codzienność. Rywalizacja toczy się na każdym polu. Nie jest ona niczym negatywnym – stanowi naturalny element funkcjonowania w grupie, w której dochodzi do porównań, analiz czy przełamywania kolejnych granic. Wszystkiego tego dzieci powinny uczyć się m.in. poprzez sport.

Rywalizacja – niezależnie od wieku – z jednej strony pokazuje, że należy dążyć do jak najlepszego wyniku – choć oczywiście nie za wszelką cenę. Sportowa rywalizacja wskazuje jednak również jak ważna jest współpraca i aktywne działanie w grupie. Pokazuje m.in., że aktywne konkurowanie w ramach określonej dyscypliny sportowej kształtuje charakter – siłę, odporność na ewentualne porażki czy konsekwencję działań.

Medal dla dzieci ma wartość samą w sobie: nie jest istotny jego kolor – złoty, srebrny czy brązowy. Charakterystyczny krążek na pamiątkowej wstędze to powód do dumy – szczycenia się nim wśród rodziny czy przyjaciół.

Zdjęcia:

Listopad 2021

Sporty zespołowe niosą za sobą ogrom korzyści, mają one duży wpływ nie tylko na nasz rozwój fizyczny, ale także na kształtowanie osobowości. Jak wiadomo ruch poprawia nastrój, a aktywne spędzanie czasu w towarzystwie innych osób dodatkowo obniża poziom hormonów stresu. Uprawiając sporty drużynowe rozwijamy w sobie poczucie koleżeństwa i towarzyskości, a to sprzyja temu, że jesteśmy w stanie łatwiej nawiązywać relacje z innymi ludźmi. Dzięki temu możemy również rozwijać swoją pewność siebie. Gry zespołowe uczą nas nie tylko zasad fair play, ale także determinacji, konsekwencji w działaniu i szacunku do rywala.

Zdjęcia:

Październik 2021

W tym roku szkolnym w ramach zajęć Animatora Sportu będę pracowała z dwiema grupami dziewcząt i chłopców roczników 2013 i 2014. Zajęcia z piłką siatkową dla dzieci w tym wieku bazują głównie na rozwoju naturalnej koordynacji ruchowej i zainteresowaniu siatkówką. Uważam, że sport jest fundamentalny w rozwoju dzieci – daje im pewność siebie, spełnienie, uczy pokonywać własne słabości. Dzieci uczą się także, że nic nie przychodzi od razu, że wszystko trzeba sobie wypracować. Poza tym zajęcia sportowe to kontakt z rówieśnikami, przyjaźnie, poczucie przynależności do zespołu… można wymieniać w nieskończoność.

Aktywność fizyczna jest zdrowa, daje dużo satysfakcji i pozwala uwolnić nadmiar energii. A do tego pomaga kształtować ważne cechy, jak np. systematyczność czy pokonywanie własnych ograniczeń. Warto pamiętać, że im wcześniej przyzwyczaimy maluchy do zdrowego stylu życia, tym bardziej będzie on dla nich w przyszłości czymś oczywistym.

Zdjęcia:

Czerwiec 2021

Niewątpliwie ostatni czas zdominowany przez pandemię stanowił wyzwanie dla nas wszystkich. Z powodu zagrożenia koronawirusem od marca 2020 roku zmieniły się zasady funkcjonowania. Opustoszały szkolne budynki, przeszliśmy w tryb obowiązków wykonywanych zdalnie i kształcenia odbywającego się w przestrzeni wirtualnej. To był dziwny czas – fizycznego oddalenia i cyfrowej obecności. Zdarzenie, w takiej skali i postaci nie miało jeszcze miejsca w historii. Czego nas pozbawiło, a co nam dało? Co w nas zmieniło, w czym utwierdziło? Do czego zainspirowało? Będziemy dochodzić do tego przez najbliższy czas. Koronawirus spowodował, że nasza naturalna aktywność związana z naszym stylem życia została wywrócona do góry nogami a przecież sport to zdrowie, nie tylko fizyczne, ale i psychiczne. W dobie pandemii był on szczególnie ważny. Nie chodziło tu o zdobywanie sportowych szczytów i bicie światowych rekordów, ale o regularną troskę o swoje ciało i umysł. Staraliśmy się to zapewnić naszym uczniom. W trakcie zdalnego nauczania było to kształcenie wirtualne, ale gdy tylko wróciliśmy do zajęć to prowadziliśmy je w każdym możliwym czasie i miejscu. Zorganizowaliśmy w ramach Animatora Sportu regularne zajęcia fizyczne, rywalizację sportową i współzawodnictwo oraz festyn sportowy, który zamknął super zabawą ten ciężki rok.

Zdjęcia:

-

Czerwiec 2021

Jedną z bardzo atrakcyjnych form spędzania wolnego czasu dla Dzieci i nie tylko jest festyn sportowo-rekreacyjny. I taką właśnie atrakcję przewidzieliśmy dla naszych najmłodszych na koniec współpracy ze Szkolnym Związkiem Sportowym, w ramach Animatora Sportu. Do zabawy zaprosiliśmy Animatora Rekreacji p. Sebastiana Garczyńskiego z „ Zaczarowanych podróży”. Uczestnictwo w festynie dało możliwość wspólnego przeżywania radości z samego udziału w imprezie, stanowiło ważny element w wychowaniu do rekreacji fizycznej - do umiejętności spędzania czasu wolnego w sposób czynny. Wspólne uczestnictwo w imprezie pozwoliło ponadto na zintegrowanie grupy w niej uczestniczącej. Festyn sportowo-rekreacyjny był też pierwszym krokiem dzieci do zabawy w sport. Atrakcyjność czynności ruchowych zawartych w programie sprzyjała rozbudzaniu zainteresowań oraz motywacji do dalszego uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej. Festyn różnił się od zawodów sportowych przede wszystkim tym, że każdy biorący w nim udział zwyciężał. Tu nie było lepszych i gorszych, przegranych i zwycięzców. Miał również i tę zaletę, że łączył w sobie wszystkie cechy zabawy. W programie festynu znalazły się konkurencje o różnym charakterze i stopniu trudności, zarówno indywidualne jak i zespołowe. Festyn sportowo-rekreacyjny z założenia powinien dostarczyć każdemu uczestnikowi dużo radości. Dzięki wsparciu Szkolnego Związku Sportowego każdy uczestnik otrzymał drobny upominek, słodycze i wodę.

Zdjęcia:

Maj 2021

-

Zdjęcia:

Kwiecień 2021

Pandemia nie służy utrzymaniu sprawności fizycznej dzieci. To okres, kiedy dzieci spędzają bardzo dużo czasu przed ekranami komputerów, tabletów czy smartfonów. A przecież zdrowy rozwój dziecka to doświadczanie świata poprzez ruch. Obostrzenia związane z pandemią utrudniają utrzymanie sprawności fizycznej dzieci na odpowiednim poziomie, takim, który umożliwia ich naturalny rozwój i uwalnia dziecięcą ekspresję. Dzisiaj bardzo odczuwamy konsekwencje zamknięcia. Ma ono wpływ na funkcjonowanie dzieci, ich zachowania, reakcje i narastającą lawinę emocji. Dla zdrowia psychicznego dzieci konieczna jest każda forma ruchu. Pozwalając na bezruch, blokujemy ich możliwości prawidłowego rozwoju.

Zdjęcia:

Grudzień 2020

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 i wprowadzony w Polsce w związku z nią stan epidemii to zjawiska związane nie tylko ze zdrowiem ludzi. Wpływają one na procesy gospodarcze, sposoby organizowania pracy, edukacji i sportu. Zmieniają również nasze codzienne nawyki i zwyczaje. Dla najmłodszych aktualny kryzys to coś nieznanego, nieokreślonego, niewidzialnego, przy czym na pewno owianego atmosferą grozy. Dzieci, tak samo jak dorośli, są codziennie narażone na odbieranie pełnych niepokoju komunikatów. Żyją w napięciu, stykają się z sytuacjami zagrażającymi ich zdrowiu, a nawet życiu. Poza tym z pewnością niepokoją się o swoich bliskich, w tym, nawiązując do seniorów, o ukochane babcie i dziadków. Naszymi zajęciami staraliśmy się dać Dzieciom odrobinę normalności. Zajęcia służyły rozwojowi ale również miały być przyjemną odskocznią od zdalnej nauki. W tej edycji projektu udało mi się zorganizować trzy turnieje, po jednym dla każdego rocznika nauczania wczesnoszkolnego. Najstarsi uczestnicy projektu 20 grudnia wzięli udział w Ogólnopolskim Turnieju piłki siatkowej w Lesznie.

Zdjęcia:

Grudzień 2020

We wtorek 15 grudnia rozegraliśmy kolejny turniej mini siatkówki w ramach naszego projektu. Po dwóch stronach siatki stanęły dzieci rocznika 2011. Dla niektórych to pierwsze spotkanie po długim czasie w obliczu szeroko rozumianej rywalizacji. Turniej rozegraliśmy systemem każdy z każdym do wyłonienia grupy finałowej. Najlepsi zagrali o laur zwycięstwa. Po kilkugodzinnej rywalizacji sportowej Dzieci z uśmiechem na ustach opuściły halę sportową z medalami słodyczami i upominkami ufundowanymi przez Radę Osiedla oraz Poznański Szkolny Związek Sportowy.

Zdjęcia:

Wrzesień-Grudzień 2020

Nie bez powodu mówi się, że "czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci". Oczywiście nie jest to regułą, ale gdy rozkochamy dziecko w aktywnym trybie życia jest duża szansa, że dobre nawyki pozostaną mu również w wieku dorosłym.

W ramach uprawiania różnych dyscyplin sportowych zaczyna pojawiać się duch rywalizacji. Nie jest to objawem niczego niewłaściwego. Jest to przede wszystkim oznaka, że na konkretnej aktywności fizycznej zaczęło nam szczególnie zależeć.

A nam szczególnie zależy na SIATKÓWCE.

Zdjęcia:

Grudzień 2020

Pandemia pokazała nam, że nic w otaczającym nas świecie nie jest pewne i stałe. Wszyscy liczymy na to, że sobie z nią poradzimy. I na pewno tak będzie. Już teraz jednak wiemy, że trochę się zmieni w naszym funkcjonowaniu i niektóre jej skutki pozostaną z nami na dłużej. Część z nich możemy traktować jako szansę (np. tęsknota za relacjami i spotkaniami, efektywne wykorzystanie nowoczesnych technologii jako usprawnienie różnych obszarów życia – np. edukacji, komunikacji), a inne jako zagrożenie (np. wychodzenie z problemów ekonomicznych, ryzyko zachorowań).

Sport jest doskonałym narzędziem rozwojowym dla dzieci! Naprawdę, nie chodzi w nim tylko o umiejętności sportowe czy motorykę. Sport może mieć ogromny wpływ na kształtowanie postawy dziecka, wpajanie mu odpowiednich wartości, a także – rozwijanie kompetencji życiowych!

Jest jedno “ale”. Żeby sport rzeczywiście przyczynił się do takiego holistycznego rozwoju dziecka, muszą być spełnione 2 warunki:

  • dziecko musi chcieć angażować się w sport,
  • jego najbliższe otoczenie powinno wspierać go w tym procesie!

Projekt Animator Sportu daje nam fantastyczną okazję do takiego rozwoju.

Zdjęcia:

Wrzesień-Grudzień 2020

Nie bez powodu mówi się, że "czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci". Oczywiście nie jest to regułą, ale gdy rozkochamy dziecko w aktywnym trybie życia jest duża szansa, że dobre nawyki pozostaną mu również w wieku dorosłym. Sport w sposób bardzo klarowny pokazuje wartości, których dorosły nie jest w stanie przekazać dziecku werbalnie. Wytrwałość, uczciwość, odwaga, szacunek do siebie i innych to tylko kilka z bardzo ważnych cech, które nabiera mały sportowiec. Gdy zauważa, że praca przynosi rezultaty, rodzą się ambicje i potrzeba dalszych osiągnięć. Zdolność współpracy, działanie z zasadami fair-play i zdrowej rywalizacji przydają się nie tylko w sporcie, ale i w życiu codziennym.

Zdjęcia:

Wrzesień-Grudzień 2020

Kolejny rok z Animatorem Sportu w naszej szkole!
Tym razem stawiamy na najmłodszych - klasy pierwsze!

Siatkówka jest jedną z najbardziej polecanych form aktywności fizycznej i jednocześnie bardzo lubianą zarówno przez dziewczęta, jak i chłopców. Co ważne, ze względu na swoją specyfikę może również niezwykle pozytywnie wpływać na rozwój emocjonalny oraz psychiczny młodego człowieka. Ta dyscyplina jest sportem zespołowym, więc idealnie uczy współpracy w grupie. Nie ma tutaj mowy o egoizmie, a jednostka jest jedynie częścią większego teamu i musi działać dla jego dobra. W przeciwieństwie do piłki nożnej czy koszykówki, to siatkówka dla dzieci nie jest też sportem, w którym dochodziłoby do bezpośredniego kontaktu fizycznego z przeciwnikiem. To jeszcze mocniej buduje ducha wspólnoty ze swoim zespołem, kiedy siatka staje się widoczną granicą pomiędzy dwoma zespołami. Siatkówka okazuje się też bardzo pomocna w budowaniu ogólnej koordynacji ruchowej, w tym koordynacji na linii pomiędzy wzrokiem a rękami. Dziecko szybko nabiera wyjątkowej płynności w bieganiu, chodzeniu i skakaniu, a jednocześnie nabywa umiejętności prawidłowego ułożenia swoich rąk, aby dokładnie odbijać piłkę. Patrząc na uśmiechnięte buzie moich małych zawodników, wierzę, że to będzie udany rok.

Zdjęcia:

Luty 2020

W sporcie nic nie przychodzi od razu, dlatego dzięki niemu dziecko uczy się, że dopiero po czasie może osiągnąć swój zamierzony cel – czy będzie nim odbijanie piłki siatkowej lub bezwypadkowa jazda na rowerze. Aktywność fizyczna jest wspaniałą metodą na budowanie charakteru, gdyż cenne lekcje zdobyte na polu sportowym będą przekładały się również na inne dziedziny życia. Jeśli dziecko lubi rywalizację, sport nauczy je tego, że warto walczyć o swoje, ale często wygrywają lepsi i należy się z tym faktem jak najszybciej pogodzić.

Sport poza pozytywnym wpływem na psychikę i ciało, jest również metodą na dorosłe życie. Dzieci, które kochają aktywność i cechują się ponadprzeciętnymi zdolnościami, mogą zostać w przyszłości znanymi sportowcami. Wielu mistrzów i zdobywców medali zaczynało swoją drogę sportową w bardzo młodym wieku, dzięki temu zajmują się teraz tym, co sprawia im największą przyjemność, jak np. Dawid Dulski, rocznik 2002, który swoją przygodę z siatkówką rozpoczął na zajęciach Animatora Sportu/ Trenera Osiedlowego a obecnie jest reprezentantem Polski na Mistrzostwa Europy. To już kolejne edycja programu, dzięki któremu mam nadzieję, nowe roczniki będą bawić się i spełniać swoje marzenia.

Zdjęcia:

Grudzień 2019

Dzięki aktywności sportowej dzieci rozwijają nie tylko swoją sprawność fizyczną, ale uczą się również wielu umiejętności „miękkich”: współpracy w zespole, zdrowej konkurencji, szacunku, komunikacji, ale również wytrwałości, konsekwencji w działaniu i wewnętrznej motywacji. Jeśli chodzi o rozwój fizyczny, ruch wspiera rozwój mięśni, kości i stawów, stymuluje też wiele innych układów: krwionośny, oddechowy, nerwowy i odpornościowy. Ale to nie wszystko. Wiele badań wskazuje na to, że aktywność fizyczna harmonizuje również rozwój psychiczny: pomaga regulować emocje, a nawet „leczyć” wiele chorób, takich jak np. ADHD i dziecięca depresja. Ruch ma również pozytywny wpływ na jakość snu dzieci i młodzieży, rozwija poczucie własnej wartości i pewności siebie, w spontaniczny sposób uczy kreatywności i podejmowania decyzji. Bycie aktywnym zapobiega nadwadze, otyłości i wielu przewlekłym chorobom. Dzięki zajęciom realizowanym w ramach projektu Animator Sportu moi wychowankowie:

  • uczą się trenować, czyli nabywać nowe i stale rozwijać znane umiejętności,
  • uczą się grać, czyli działać tak, żeby osiągać cele gry, efektywnie wykorzystując swoje dyspozycje oraz dostosowując się do dynamicznie zmieniającej się sytuacji,
  • uczą się współdziałać, czyli realizując określone cele, współpracować z innymi członkami zespołu,
  • uczą się rywalizować, czyli realizować określone cele, jednocześnie uniemożliwiając ich realizację przez przeciwnika, stosując się przy tym do przepisów oraz zasady fair-play,
  • wykształcają w sobie postawę zwycięzcy, czyli człowieka, dla którego etosu pracy jest szalenie ważny, i który potrafi wykrzesać w sobie energię emocjonalną i siłę mentalną po to, by się rozwijać.

Zdjęcia:

Grudzień 2019

W ramach uprawiania różnych dyscyplin sportowych zaczyna pojawiać się duch rywalizacji. Nie jest to objawem niczego niewłaściwego. Jest to przede wszystkim oznaka, że na konkretnej aktywności fizycznej zaczęło nam szczególnie zależeć. Potrzeba osiągania coraz to lepszych wyników sportowych najczęściej wpływa na zawodników motywująco. Sport wymaga od osób zajmujących się nim oceniania umiejętności zawodników a potrzeba osiągnięcia sukcesu jest jedną z największych sił napędowych tego świata. Aktywność fizyczna uczy więc obiektywnego szacowania swoich umiejętności oraz wyznaczania sobie realistycznych celów. Sport ponadto kształtuje determinację, umiejętność dokonywania wyborów pomagających osiągnąć cel oraz przeciwstawieniu się trudnościom. Dzięki rywalizacji sportowej rozwija się inteligencja emocjonalna oraz zwiększa się poziom motywacji, dlatego uprawianie jakiejkolwiek aktywności fizycznej jest tak ważne zwłaszcza dla dzieci i młodzieży.

Zdjęcia:

Grudzień 2019

Mikołajki w Sportowej Szkole Podstawowej nr 29 w Poznaniu

Rywalizacja w sporcie. Co jest ważne?

  1. Szacunek do siebie i przeciwnika,
  2. Walka o zwycięstwo, ale oparta na zasadach,
  3. Umiejętność wygrywania – sztuka docenienia przeciwników,
  4. Umiejętność przegrywania.

Rywalizacja daje możliwość poznania samego siebie i skonfrontowania wyobrażenia z rzeczywistością. Profity z rywalizacji możemy czerpać tylko wtedy, gdy przestrzegamy zasad potocznie zwanych “fair play”. Budują one nasz moralny kręgosłup i nie pozwalają na drogę na skróty, czyli nieuczciwa grę. Pokazanie dziecku, jak czerpać radość z rywalizacji, nie sięgając po nieuczciwe zagrywki czy łamanie zasad jest bezcenne. Sama wygrana daje satysfakcję, ale nie będzie pełna, jeśli nie pokażemy dziecku, że każdy, kto zmierzy się ze sobą i innymi, jest już wygrany, gdyż zdobył się na konfrontację. Należy docenić nie tylko efekt, ale tez wysiłek – dlatego docenienie osób, z którymi się rywalizowało, jest nieodłącznym elementem wygranej. Mądrej wygranej, bo dającej dziecku szerszą perspektywę.Przegrywanie też jest sztuką. Na pewno nie łatwą, bo często niesie uczucia porażki, frustracji, żalu czy irytacji. Ważne, żeby dostrzec, nazwać i zaakceptować te emocje. Rolą trenera, rodzica jest pokazanie, że przegrana to etap na drodze do celu. Przy tej okazji warto uświadomić dziecku, że każdy ma inne cele i warto koncentrować się na celach własnych.

Zdjęcia:

Listopad 2019

Aktywność fizyczna jest nieodłącznym atrybutem życia człowieka. Wynika ona z wrodzonych potrzeb organizmu i nabytych umiejętności. Odpowiednio dobrana aktywność ruchowa sprzyja rozwojowi organizmu, pomnażaniu i zachowaniu zdrowia. Ruch rozwija mięśnie, wpływa na prawidłowy wzrost i kształt kości, rozwija układ krążeniowo-oddechowy, podnosi sprawność i wydolność fizyczną. Niedostatek ruchu powoduje, że rosnący organizm nie osiąga pełni rozwoju: ma mniejszą pojemność płuc, mniejszą wydolność fizyczną, słabsze mięśnie, gorszy refleks i koordynację ruchów. Podczas swoich zajęć staram się wszechstronnie rozwijać swoich uczniów, dostarczać im różnorodnych bodźców i urozmaicać swoje zajęcia. Dzieci korzystają z zajęć podczas których rozwijamy ogólna sprawność fizyczną, swoje zainteresowania i przede wszystkim dobrze się bawimy.

Zdjęcia:

Listopad 2019

Wzrost popularności siatkówki w Polsce, związany z sukcesami odnoszonymi zwłaszcza przez męską reprezentację naszego kraju, sprawia, że wiele dzieciaków chce nauczyć się grać tak, jak Bartosz Kurek czy Michał Winiarski. Przygodę z siatkówką mogą zacząć grając w mini siatkówkę. Mini siatkówka jest odmianą piłki siatkowej dostosowaną do potrzeb dzieci w wieku 7-13 lat. Rozgrywana jest na mniejszym boisku, mniejszą piłką i przepisami dopasowanymi do możliwości dzieci zarówno pod względem fizycznym, jak i mentalnym. Pozwala ona kształcić najmłodszych adeptów siatkówki pod względem motorycznym oraz sprawnościowym.Mini siatkówka nie tylko uczy młodego człowieka podstaw gry w piłkę siatkową, ale również kształtuje jego osobowość, uczy samodyscypliny, umiejętności gospodarowania czasem. Poprzez rywalizację nabywa on szacunek dla przeciwnika, poszanowanie dla zasad i reguł, a także uczy się działać w myśl zasady fair play. Sport ten jest przy okazji doskonałą formą zabawy.

Zdjęcia:

Wprowadzenie

To już kolejna edycja projektu w naszej szkole. Tym razem szkoleniem a przede wszystkim zabawą ze sportem obejmujemy dzieci rocznika 2010. Zależy mi na tym aby dzięki aktywności fizycznej kształtować wszechstronną osobowość moich uczniów.

Oczekiwania społeczne w odniesieniu do sportu szkolnego są bardzo duże i dotyczą różnorodnych kwestii. Cieszę się coraz więcej osób zjawisko sportu szkolnego postrzega nie tylko w kategoriach sprawnościowych, ale również społecznych i wychowawczych.

Sport szkolny:

  • jest źródłem samorealizacji ucznia,
  • jest wszechobecny w wychowaniu i rozwoju jednostki,
  • stanowi źródło radości i silnych przeżyć emocjonalnych,
  • jest dla wielu uczniów płaszczyzną przyjaznych i życzliwych kontaktów z rówieśnikami,
  • kształtuje umiejętność podporządkowania się jednostki grupie,
  • uczy dzieci oraz młodzież dobrej roboty i organizacji,
  • poprawia stan zdrowia,
  • rozwija obowiązkowość, dyscyplinę i systematyczność,
  • poprawia wyniki w nauce.

Zdjęcia:

Powrót