Szukaj, przeglądaj i nawiguj

Zadania finansowane przez Urząd Miasta Poznania z budżetu Wydziału Sportu.

 
 

Online

Naszą witrynę przegląda teraz 139 gości 

Dagmara Ciarka

Poznański Animator Sportu Szkolnego

Miejsce prowadzenia zajęć:

Szkoła Podstawowa nr 29
oś. Pod Lipami 106

Dyscyplina:

Piłka Siatkowa

Godziny pracy:

poniedziałek 11:55-13:30

wtorek 7:30-8:15

środa 7:30-8:15

Krótka informacja o prowadzonych zajęciach:

Czerwiec 2021

Niewątpliwie ostatni czas zdominowany przez pandemię stanowił wyzwanie dla nas wszystkich. Z powodu zagrożenia koronawirusem od marca 2020 roku zmieniły się zasady funkcjonowania. Opustoszały szkolne budynki, przeszliśmy w tryb obowiązków wykonywanych zdalnie i kształcenia odbywającego się w przestrzeni wirtualnej. To był dziwny czas – fizycznego oddalenia i cyfrowej obecności. Zdarzenie, w takiej skali i postaci nie miało jeszcze miejsca w historii. Czego nas pozbawiło, a co nam dało? Co w nas zmieniło, w czym utwierdziło? Do czego zainspirowało? Będziemy dochodzić do tego przez najbliższy czas. Koronawirus spowodował, że nasza naturalna aktywność związana z naszym stylem życia została wywrócona do góry nogami a przecież sport to zdrowie, nie tylko fizyczne, ale i psychiczne. W dobie pandemii był on szczególnie ważny. Nie chodziło tu o zdobywanie sportowych szczytów i bicie światowych rekordów, ale o regularną troskę o swoje ciało i umysł. Staraliśmy się to zapewnić naszym uczniom. W trakcie zdalnego nauczania było to kształcenie wirtualne, ale gdy tylko wróciliśmy do zajęć to prowadziliśmy je w każdym możliwym czasie i miejscu. Zorganizowaliśmy w ramach Animatora Sportu regularne zajęcia fizyczne, rywalizację sportową i współzawodnictwo oraz festyn sportowy, który zamknął super zabawą ten ciężki rok.

Zdjęcia:

-

Czerwiec 2021

Jedną z bardzo atrakcyjnych form spędzania wolnego czasu dla Dzieci i nie tylko jest festyn sportowo-rekreacyjny. I taką właśnie atrakcję przewidzieliśmy dla naszych najmłodszych na koniec współpracy ze Szkolnym Związkiem Sportowym, w ramach Animatora Sportu. Do zabawy zaprosiliśmy Animatora Rekreacji p. Sebastiana Garczyńskiego z „ Zaczarowanych podróży”. Uczestnictwo w festynie dało możliwość wspólnego przeżywania radości z samego udziału w imprezie, stanowiło ważny element w wychowaniu do rekreacji fizycznej - do umiejętności spędzania czasu wolnego w sposób czynny. Wspólne uczestnictwo w imprezie pozwoliło ponadto na zintegrowanie grupy w niej uczestniczącej. Festyn sportowo-rekreacyjny był też pierwszym krokiem dzieci do zabawy w sport. Atrakcyjność czynności ruchowych zawartych w programie sprzyjała rozbudzaniu zainteresowań oraz motywacji do dalszego uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej. Festyn różnił się od zawodów sportowych przede wszystkim tym, że każdy biorący w nim udział zwyciężał. Tu nie było lepszych i gorszych, przegranych i zwycięzców. Miał również i tę zaletę, że łączył w sobie wszystkie cechy zabawy. W programie festynu znalazły się konkurencje o różnym charakterze i stopniu trudności, zarówno indywidualne jak i zespołowe. Festyn sportowo-rekreacyjny z założenia powinien dostarczyć każdemu uczestnikowi dużo radości. Dzięki wsparciu Szkolnego Związku Sportowego każdy uczestnik otrzymał drobny upominek, słodycze i wodę.

Zdjęcia:

Maj 2021

-

Zdjęcia:

Kwiecień 2021

Pandemia nie służy utrzymaniu sprawności fizycznej dzieci. To okres, kiedy dzieci spędzają bardzo dużo czasu przed ekranami komputerów, tabletów czy smartfonów. A przecież zdrowy rozwój dziecka to doświadczanie świata poprzez ruch. Obostrzenia związane z pandemią utrudniają utrzymanie sprawności fizycznej dzieci na odpowiednim poziomie, takim, który umożliwia ich naturalny rozwój i uwalnia dziecięcą ekspresję. Dzisiaj bardzo odczuwamy konsekwencje zamknięcia. Ma ono wpływ na funkcjonowanie dzieci, ich zachowania, reakcje i narastającą lawinę emocji. Dla zdrowia psychicznego dzieci konieczna jest każda forma ruchu. Pozwalając na bezruch, blokujemy ich możliwości prawidłowego rozwoju.

Zdjęcia:

Grudzień 2020

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 i wprowadzony w Polsce w związku z nią stan epidemii to zjawiska związane nie tylko ze zdrowiem ludzi. Wpływają one na procesy gospodarcze, sposoby organizowania pracy, edukacji i sportu. Zmieniają również nasze codzienne nawyki i zwyczaje. Dla najmłodszych aktualny kryzys to coś nieznanego, nieokreślonego, niewidzialnego, przy czym na pewno owianego atmosferą grozy. Dzieci, tak samo jak dorośli, są codziennie narażone na odbieranie pełnych niepokoju komunikatów. Żyją w napięciu, stykają się z sytuacjami zagrażającymi ich zdrowiu, a nawet życiu. Poza tym z pewnością niepokoją się o swoich bliskich, w tym, nawiązując do seniorów, o ukochane babcie i dziadków. Naszymi zajęciami staraliśmy się dać Dzieciom odrobinę normalności. Zajęcia służyły rozwojowi ale również miały być przyjemną odskocznią od zdalnej nauki. W tej edycji projektu udało mi się zorganizować trzy turnieje, po jednym dla każdego rocznika nauczania wczesnoszkolnego. Najstarsi uczestnicy projektu 20 grudnia wzięli udział w Ogólnopolskim Turnieju piłki siatkowej w Lesznie.

Zdjęcia:

Grudzień 2020

We wtorek 15 grudnia rozegraliśmy kolejny turniej mini siatkówki w ramach naszego projektu. Po dwóch stronach siatki stanęły dzieci rocznika 2011. Dla niektórych to pierwsze spotkanie po długim czasie w obliczu szeroko rozumianej rywalizacji. Turniej rozegraliśmy systemem każdy z każdym do wyłonienia grupy finałowej. Najlepsi zagrali o laur zwycięstwa. Po kilkugodzinnej rywalizacji sportowej Dzieci z uśmiechem na ustach opuściły halę sportową z medalami słodyczami i upominkami ufundowanymi przez Radę Osiedla oraz Poznański Szkolny Związek Sportowy.

Zdjęcia:

Wrzesień-Grudzień 2020

Nie bez powodu mówi się, że "czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci". Oczywiście nie jest to regułą, ale gdy rozkochamy dziecko w aktywnym trybie życia jest duża szansa, że dobre nawyki pozostaną mu również w wieku dorosłym.

W ramach uprawiania różnych dyscyplin sportowych zaczyna pojawiać się duch rywalizacji. Nie jest to objawem niczego niewłaściwego. Jest to przede wszystkim oznaka, że na konkretnej aktywności fizycznej zaczęło nam szczególnie zależeć.

A nam szczególnie zależy na SIATKÓWCE.

Zdjęcia:

Grudzień 2020

Pandemia pokazała nam, że nic w otaczającym nas świecie nie jest pewne i stałe. Wszyscy liczymy na to, że sobie z nią poradzimy. I na pewno tak będzie. Już teraz jednak wiemy, że trochę się zmieni w naszym funkcjonowaniu i niektóre jej skutki pozostaną z nami na dłużej. Część z nich możemy traktować jako szansę (np. tęsknota za relacjami i spotkaniami, efektywne wykorzystanie nowoczesnych technologii jako usprawnienie różnych obszarów życia – np. edukacji, komunikacji), a inne jako zagrożenie (np. wychodzenie z problemów ekonomicznych, ryzyko zachorowań).

Sport jest doskonałym narzędziem rozwojowym dla dzieci! Naprawdę, nie chodzi w nim tylko o umiejętności sportowe czy motorykę. Sport może mieć ogromny wpływ na kształtowanie postawy dziecka, wpajanie mu odpowiednich wartości, a także – rozwijanie kompetencji życiowych!

Jest jedno “ale”. Żeby sport rzeczywiście przyczynił się do takiego holistycznego rozwoju dziecka, muszą być spełnione 2 warunki:

  • dziecko musi chcieć angażować się w sport,
  • jego najbliższe otoczenie powinno wspierać go w tym procesie!

Projekt Animator Sportu daje nam fantastyczną okazję do takiego rozwoju.

Zdjęcia:

Wrzesień-Grudzień 2020

Nie bez powodu mówi się, że "czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci". Oczywiście nie jest to regułą, ale gdy rozkochamy dziecko w aktywnym trybie życia jest duża szansa, że dobre nawyki pozostaną mu również w wieku dorosłym. Sport w sposób bardzo klarowny pokazuje wartości, których dorosły nie jest w stanie przekazać dziecku werbalnie. Wytrwałość, uczciwość, odwaga, szacunek do siebie i innych to tylko kilka z bardzo ważnych cech, które nabiera mały sportowiec. Gdy zauważa, że praca przynosi rezultaty, rodzą się ambicje i potrzeba dalszych osiągnięć. Zdolność współpracy, działanie z zasadami fair-play i zdrowej rywalizacji przydają się nie tylko w sporcie, ale i w życiu codziennym.

Zdjęcia:

Wrzesień-Grudzień 2020

Kolejny rok z Animatorem Sportu w naszej szkole!
Tym razem stawiamy na najmłodszych - klasy pierwsze!

Siatkówka jest jedną z najbardziej polecanych form aktywności fizycznej i jednocześnie bardzo lubianą zarówno przez dziewczęta, jak i chłopców. Co ważne, ze względu na swoją specyfikę może również niezwykle pozytywnie wpływać na rozwój emocjonalny oraz psychiczny młodego człowieka. Ta dyscyplina jest sportem zespołowym, więc idealnie uczy współpracy w grupie. Nie ma tutaj mowy o egoizmie, a jednostka jest jedynie częścią większego teamu i musi działać dla jego dobra. W przeciwieństwie do piłki nożnej czy koszykówki, to siatkówka dla dzieci nie jest też sportem, w którym dochodziłoby do bezpośredniego kontaktu fizycznego z przeciwnikiem. To jeszcze mocniej buduje ducha wspólnoty ze swoim zespołem, kiedy siatka staje się widoczną granicą pomiędzy dwoma zespołami. Siatkówka okazuje się też bardzo pomocna w budowaniu ogólnej koordynacji ruchowej, w tym koordynacji na linii pomiędzy wzrokiem a rękami. Dziecko szybko nabiera wyjątkowej płynności w bieganiu, chodzeniu i skakaniu, a jednocześnie nabywa umiejętności prawidłowego ułożenia swoich rąk, aby dokładnie odbijać piłkę. Patrząc na uśmiechnięte buzie moich małych zawodników, wierzę, że to będzie udany rok.

Zdjęcia:

Luty 2020

W sporcie nic nie przychodzi od razu, dlatego dzięki niemu dziecko uczy się, że dopiero po czasie może osiągnąć swój zamierzony cel – czy będzie nim odbijanie piłki siatkowej lub bezwypadkowa jazda na rowerze. Aktywność fizyczna jest wspaniałą metodą na budowanie charakteru, gdyż cenne lekcje zdobyte na polu sportowym będą przekładały się również na inne dziedziny życia. Jeśli dziecko lubi rywalizację, sport nauczy je tego, że warto walczyć o swoje, ale często wygrywają lepsi i należy się z tym faktem jak najszybciej pogodzić.

Sport poza pozytywnym wpływem na psychikę i ciało, jest również metodą na dorosłe życie. Dzieci, które kochają aktywność i cechują się ponadprzeciętnymi zdolnościami, mogą zostać w przyszłości znanymi sportowcami. Wielu mistrzów i zdobywców medali zaczynało swoją drogę sportową w bardzo młodym wieku, dzięki temu zajmują się teraz tym, co sprawia im największą przyjemność, jak np. Dawid Dulski, rocznik 2002, który swoją przygodę z siatkówką rozpoczął na zajęciach Animatora Sportu/ Trenera Osiedlowego a obecnie jest reprezentantem Polski na Mistrzostwa Europy. To już kolejne edycja programu, dzięki któremu mam nadzieję, nowe roczniki będą bawić się i spełniać swoje marzenia.

Zdjęcia:

Grudzień 2019

Dzięki aktywności sportowej dzieci rozwijają nie tylko swoją sprawność fizyczną, ale uczą się również wielu umiejętności „miękkich”: współpracy w zespole, zdrowej konkurencji, szacunku, komunikacji, ale również wytrwałości, konsekwencji w działaniu i wewnętrznej motywacji. Jeśli chodzi o rozwój fizyczny, ruch wspiera rozwój mięśni, kości i stawów, stymuluje też wiele innych układów: krwionośny, oddechowy, nerwowy i odpornościowy. Ale to nie wszystko. Wiele badań wskazuje na to, że aktywność fizyczna harmonizuje również rozwój psychiczny: pomaga regulować emocje, a nawet „leczyć” wiele chorób, takich jak np. ADHD i dziecięca depresja. Ruch ma również pozytywny wpływ na jakość snu dzieci i młodzieży, rozwija poczucie własnej wartości i pewności siebie, w spontaniczny sposób uczy kreatywności i podejmowania decyzji. Bycie aktywnym zapobiega nadwadze, otyłości i wielu przewlekłym chorobom. Dzięki zajęciom realizowanym w ramach projektu Animator Sportu moi wychowankowie:

  • uczą się trenować, czyli nabywać nowe i stale rozwijać znane umiejętności,
  • uczą się grać, czyli działać tak, żeby osiągać cele gry, efektywnie wykorzystując swoje dyspozycje oraz dostosowując się do dynamicznie zmieniającej się sytuacji,
  • uczą się współdziałać, czyli realizując określone cele, współpracować z innymi członkami zespołu,
  • uczą się rywalizować, czyli realizować określone cele, jednocześnie uniemożliwiając ich realizację przez przeciwnika, stosując się przy tym do przepisów oraz zasady fair-play,
  • wykształcają w sobie postawę zwycięzcy, czyli człowieka, dla którego etosu pracy jest szalenie ważny, i który potrafi wykrzesać w sobie energię emocjonalną i siłę mentalną po to, by się rozwijać.

Zdjęcia:

Grudzień 2019

W ramach uprawiania różnych dyscyplin sportowych zaczyna pojawiać się duch rywalizacji. Nie jest to objawem niczego niewłaściwego. Jest to przede wszystkim oznaka, że na konkretnej aktywności fizycznej zaczęło nam szczególnie zależeć. Potrzeba osiągania coraz to lepszych wyników sportowych najczęściej wpływa na zawodników motywująco. Sport wymaga od osób zajmujących się nim oceniania umiejętności zawodników a potrzeba osiągnięcia sukcesu jest jedną z największych sił napędowych tego świata. Aktywność fizyczna uczy więc obiektywnego szacowania swoich umiejętności oraz wyznaczania sobie realistycznych celów. Sport ponadto kształtuje determinację, umiejętność dokonywania wyborów pomagających osiągnąć cel oraz przeciwstawieniu się trudnościom. Dzięki rywalizacji sportowej rozwija się inteligencja emocjonalna oraz zwiększa się poziom motywacji, dlatego uprawianie jakiejkolwiek aktywności fizycznej jest tak ważne zwłaszcza dla dzieci i młodzieży.

Zdjęcia:

Grudzień 2019

Mikołajki w Sportowej Szkole Podstawowej nr 29 w Poznaniu

Rywalizacja w sporcie. Co jest ważne?

  1. Szacunek do siebie i przeciwnika,
  2. Walka o zwycięstwo, ale oparta na zasadach,
  3. Umiejętność wygrywania – sztuka docenienia przeciwników,
  4. Umiejętność przegrywania.

Rywalizacja daje możliwość poznania samego siebie i skonfrontowania wyobrażenia z rzeczywistością. Profity z rywalizacji możemy czerpać tylko wtedy, gdy przestrzegamy zasad potocznie zwanych “fair play”. Budują one nasz moralny kręgosłup i nie pozwalają na drogę na skróty, czyli nieuczciwa grę. Pokazanie dziecku, jak czerpać radość z rywalizacji, nie sięgając po nieuczciwe zagrywki czy łamanie zasad jest bezcenne. Sama wygrana daje satysfakcję, ale nie będzie pełna, jeśli nie pokażemy dziecku, że każdy, kto zmierzy się ze sobą i innymi, jest już wygrany, gdyż zdobył się na konfrontację. Należy docenić nie tylko efekt, ale tez wysiłek – dlatego docenienie osób, z którymi się rywalizowało, jest nieodłącznym elementem wygranej. Mądrej wygranej, bo dającej dziecku szerszą perspektywę.Przegrywanie też jest sztuką. Na pewno nie łatwą, bo często niesie uczucia porażki, frustracji, żalu czy irytacji. Ważne, żeby dostrzec, nazwać i zaakceptować te emocje. Rolą trenera, rodzica jest pokazanie, że przegrana to etap na drodze do celu. Przy tej okazji warto uświadomić dziecku, że każdy ma inne cele i warto koncentrować się na celach własnych.

Zdjęcia:

Listopad 2019

Aktywność fizyczna jest nieodłącznym atrybutem życia człowieka. Wynika ona z wrodzonych potrzeb organizmu i nabytych umiejętności. Odpowiednio dobrana aktywność ruchowa sprzyja rozwojowi organizmu, pomnażaniu i zachowaniu zdrowia. Ruch rozwija mięśnie, wpływa na prawidłowy wzrost i kształt kości, rozwija układ krążeniowo-oddechowy, podnosi sprawność i wydolność fizyczną. Niedostatek ruchu powoduje, że rosnący organizm nie osiąga pełni rozwoju: ma mniejszą pojemność płuc, mniejszą wydolność fizyczną, słabsze mięśnie, gorszy refleks i koordynację ruchów. Podczas swoich zajęć staram się wszechstronnie rozwijać swoich uczniów, dostarczać im różnorodnych bodźców i urozmaicać swoje zajęcia. Dzieci korzystają z zajęć podczas których rozwijamy ogólna sprawność fizyczną, swoje zainteresowania i przede wszystkim dobrze się bawimy.

Zdjęcia:

Listopad 2019

Wzrost popularności siatkówki w Polsce, związany z sukcesami odnoszonymi zwłaszcza przez męską reprezentację naszego kraju, sprawia, że wiele dzieciaków chce nauczyć się grać tak, jak Bartosz Kurek czy Michał Winiarski. Przygodę z siatkówką mogą zacząć grając w mini siatkówkę. Mini siatkówka jest odmianą piłki siatkowej dostosowaną do potrzeb dzieci w wieku 7-13 lat. Rozgrywana jest na mniejszym boisku, mniejszą piłką i przepisami dopasowanymi do możliwości dzieci zarówno pod względem fizycznym, jak i mentalnym. Pozwala ona kształcić najmłodszych adeptów siatkówki pod względem motorycznym oraz sprawnościowym.Mini siatkówka nie tylko uczy młodego człowieka podstaw gry w piłkę siatkową, ale również kształtuje jego osobowość, uczy samodyscypliny, umiejętności gospodarowania czasem. Poprzez rywalizację nabywa on szacunek dla przeciwnika, poszanowanie dla zasad i reguł, a także uczy się działać w myśl zasady fair play. Sport ten jest przy okazji doskonałą formą zabawy.

Zdjęcia:

Wprowadzenie

To już kolejna edycja projektu w naszej szkole. Tym razem szkoleniem a przede wszystkim zabawą ze sportem obejmujemy dzieci rocznika 2010. Zależy mi na tym aby dzięki aktywności fizycznej kształtować wszechstronną osobowość moich uczniów.

Oczekiwania społeczne w odniesieniu do sportu szkolnego są bardzo duże i dotyczą różnorodnych kwestii. Cieszę się coraz więcej osób zjawisko sportu szkolnego postrzega nie tylko w kategoriach sprawnościowych, ale również społecznych i wychowawczych.

Sport szkolny:

  • jest źródłem samorealizacji ucznia,
  • jest wszechobecny w wychowaniu i rozwoju jednostki,
  • stanowi źródło radości i silnych przeżyć emocjonalnych,
  • jest dla wielu uczniów płaszczyzną przyjaznych i życzliwych kontaktów z rówieśnikami,
  • kształtuje umiejętność podporządkowania się jednostki grupie,
  • uczy dzieci oraz młodzież dobrej roboty i organizacji,
  • poprawia stan zdrowia,
  • rozwija obowiązkowość, dyscyplinę i systematyczność,
  • poprawia wyniki w nauce.

Zdjęcia:

Powrót